This piece was originally created to apply for the Contemporary Textile Art Biennial, Contextile 2020,  in Guimarães. 

It was later presented to and selected for the Fiber Art Now juried exhibition, Emerging Artists 2020.





LIFES (100x150 cms) 
On the map of our brain, only what caused emotional impact, either positive or negative, is printed. People, places and experiences that leave us indifferent slide into oblivion in the long run. Thus, emotions, of all types and intensities, define the places of memory that we can actually revisit. In this mural sculpture, I indulge in an aesthetic ramble, in a matrix of several lives, about this concept of binary system, here represented by the use of black (sadness, pain, suffering ...) and white (joy, pleasure, well-being...). The observer can thus let his imagination run free and, based on this diagram of emotions, create life stories for each cord. In nature, nothing is created, nothing is wasted , everything is transformed ... Assuming a reactive posture against the shocking waste of today's society, I keep all the usable leftovers from my work. This piece is composed mostly of these scraps, with around 20 000 pieces of felted stiffened wool, manually cut one by one.

VIDAS (100x150 cms)
No mapa do nosso cérebro, apenas fica impresso o que provoca impacto emocional, positivo ou negativo. Pessoas, lugares e experiências, que nos deixem indiferentes, deslizam para o esquecimento no longo prazo. São assim as emoções, de todos os tipos e intensidades, que definem os lugares da memória que nos é possível revisitar.
Nesta escultura mural, entrego-me a uma divagação estética, numa matriz de várias vidas, sobre este conceito de sistema binário, aqui representado pela utilização do preto (tristeza, dor, sofrimento...) e do branco (alegria, prazer, bem-estar...).
O observador pode assim dar asas à sua imaginação e, com base neste diagrama de emoções, criar histórias de vida para cada cordão.
Na natureza, nada se cria, nada se perde, tudo se transforma... Assumindo uma postura reativa contra o chocante desperdício da sociedade atual, vou guardando todas as sobras aproveitáveis dos meus trabalhos. Delas é maioritariamente composta esta peça, formada por cerca de 20 000 pedaços de lã feltrada, enrijecida, cortados manualmente, um a um.




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