I hail from the vibrant city of Lisbon, where I spent most of my life, until I moved to nearby Sintra. Despite studying Photography and later Fashion Design, specializing in Textile Design, I never pursued those paths. Instead, I found myself trapped in routine office work, staring at a computer screen for most of my life.

But as they say, it's never too late to discover your true passion. And for me, that came in the form of fiber art. It wasn't until 2017 that I stumbled upon this beautiful form of artistic expression, exploring various mediums like crochet, knitting, weaving, tatting, and more. Yet, it was wet felting that truly captured my heart. The technique's boundless potential and sensory richness drew me in like nothing else.

I've always been one to think outside the box, and my creations are a direct reflection of this mindset. I predominantly craft sculptural pieces, occasionally incorporating stones, wood, rusted iron, and lighting. While I occasionally dabble in colors, my palette tends to lean towards the neutral and monochromatic.

Being Portuguese, the sea has inevitably seeped into my work, but nature in all its forms serves as my primary muse. 



Sou natural da vibrante cidade de Lisboa, onde passei a maior parte da minha vida, até me mudar para Sintra. Apesar de ter estudado Fotografia e, mais tarde, Design de Moda, com especialização em Desenho Têxtil, nunca segui por esses caminhos. Em vez disso, fiquei presa a trabalho de escritório, passando a maior parte da minha vida a olhar para um ecrã de computador.

Mas como dizem, nunca é tarde para descobrirmos a nossa verdadeira paixão. Para mim, isso aconteceu na forma da arte têxtil. Só em 2017 é que tropecei nesta bela forma de expressão artística, explorando vários meios como crochê, tricô, tecelagem, frioleiras e muito mais. No entanto, foi pela feltragem molhada que realmente me apaixonei. O potencial ilimitado desta técnica e a riqueza sensorial atraíram-me como nada mais.

Sempre pensei fora da caixa, e as minhas criações são um reflexo direto dessa mentalidade. Crio predominantemente peças esculturais, ocasionalmente incorporando pedras, madeira, ferro enferrujado e iluminação. Embora por vezes utilize cores, a minha paleta tende a inclinar-se para o neutro e monocromático.

Como Portuguesa, o mar está sempre muito presente, mas a natureza em todas as suas formas é a minha principal fonte de inspiração.


   


SOLO EXHIBITIONS
2024 - Metamorfose da lã – a alquimia da feltragem molhada - Biblioteca da UBI - Covilhã
2022 - Arte com Fibra - Galeria Prof. António Lopes - Covilhã
2022 - Start with Art - Manique
2021 - Dancing in the rain - Quinta dos Caniços - Tires
2019 - Lã & Luz - Quinta dos Caniços - Tires

2018 - 5 Sentidos - Carvalhal/Comporta
2018 - Galeria 36 - Lisbon

GROUP EXHIBITIONS
2022/2023 - Intellectual Beauty - MuTE - online exhibition
2022 - Covid19-IMMEMORY - online exhibition 
2022 - MuTE - Museu Têxtil - online museum
2020 - Greve Museum / Denmark - Covid design exhibition
2020 - MASK Vicki Mihren Gallery / Denver -  Covid Masks exhibition
2019 - Collaboration in the exhibition "Agaves, a Arte ao encontro da Natureza" - Galeria 36 - Lisbon

COMPETITIONS & AWARDS
2020 - Selected for the Fiber Art Now juried exhibition, Emerging Artists 2020

BOOKS
Intellectual Beauty - Textile Art and Mixed Media (116 Artworks, 43 Artists, 18 Nationalities)

EDUCATION
2022 - Fiona Duthie – Fibre + Paper online course
2020 - Pam de Groot - wet felting online course

2019 - Elena Talikova - wet felting online workshop
1993 - Fashion Design/Textile Design - IADE - Lisbon
1987 - Photography  - ARCO - Lisbon